2020 in review
Tak til alle jer, som har fulgt Martins museumsblog i 2020.

I 2020 blev Martins Museumsblog besøgt 4.589 gange. Der blev i årets løb kun publiceret syv indlæg, og der kom læsere fra 40 lande til bloggen, primært besøg fra Danmark, og derudover flest besøg fra USA, Tyskland, Sverige og Norge.
De fem mest besøgte indlæg i 2020 var
Udstillingstekster og Magareta Ekarv fra januar 2016, Museer og arkivers dokumentation omkring COVID 19 fra april 2020, John H. Falk, Lynn D. Dierking og museumsoplevelsen fra november 2017, Maskinrummet – in situ formidling af fjernvarme på Aarhus havn fra januar 2020 og Museet som læringsplads for de ansatte fra november 2020.
2020 blev et år, hvor museer verden over i perioder måtte holde lukket. Mine egne ture til nye museer og til udenlandske museet har også været meget begrænset og det kunne også ses på bloggen. I årets løb blev det kun til en enkel beskrivelse af en nye udstilling, Maskinrummet – in situ formidling af fjernvarme på Aarhus havn og til en enkel gennemgang af museumsaktiviter jeg selv oplevede med min familie Børnearbejde og aktiviteter på Amagermuseet og Hjerl Hede
I stedet kom der to indlæg som tog udgangspunkt i hvordan at museerne i deres indsamling og i deres kommunikation forhold sig til coronapandemien: Museer og arkivers dokumentation omkring COVID 19 og Plexiglas, gode råd og skilte – Coronatiltag på museerne
Og så kom der også et indlæg om museet som læringsplads for de ansatte og et om tiltag og forskning i Den Gamle By omkring ældre ramt af demens.
Tak til alle som læser med; sammen med mig selv og mine kollegaer er det jer som indlæggene er til for.